Mariusz Czerkawski w ekosesji dla Ministerstwa Środowiska

Jak na co dzień żyć ekologicznie? – O pomysły i opinie zapytaliśmy społeczeństwo w ramach konkursu będącego częścią kampanii Ministerstwa Środowiska – „Ekoszyk – ekologia jest w modzie” (www.ekoszyk.mos.com.pl). Nagrodą dla zwycięzcy był udział w sesji zdjęciowej z Mariuszem Czerkawskim, który wspiera w tym roku Ekoszyk, a na co dzień stara się żyć ekologicznie.

Kampania Ekoszyk to odpowiedź na rosnącą świadomość ekologiczną Polaków. Jej celem jest dostarczenie informacji, jak wybierać produkty, które naprawdę mniej szkodzą środowisku, jakie działania na co dzień podejmować, by żyć bardziej ekologicznie. Ekoszyk to o także wskazówka dla producentów, by odpowiadać na rosnący popyt konsumentów na zielone produkty i usługi. Porady, jak żyć w zgodzie z naturą można znaleźć m.in. na stronie internetowej projektu – www.ekoszyk.mos.com.pl.

O porady na ekożycie ministerstwo zapytało też odbiorców kampanii Ekoszyk poprzez konkurs. Zadaniem jego uczestników było pokazanie na zdjęciu swoich pomysłów na działania przyjazne środowisku. Najbardziej ekoszykownym internautą okazała się Patrycja Majcher, autorka bloga o ekologii i zrównoważonym rozwoju – ekoponidzie.wordpress.com. Uzasadniając swój wybór, jury konkursu podkreślało aktywne zaangażowanie Patrycji w kwestie ochrony środowiska, widoczne m.in. na jej blogu. Sama laureatka tak oto komentuje zwycięstwo:

Cieszy mnie wygrana i udział w sesji zdjęciowej z Mariuszem Czerkawskim. Ekologia towarzyszy mi na co dzień, jest moim hobby. W tym momencie działam w kilku ekoprojektach. W działaniach na rzecz ochrony środowiska, według mnie, najważniejsze jest znalezienie złotego środka, tak by nie szkodzić środowisku naturalnemu, ale też nie popadać w skrajności.

W jury konkursu zasiadło czterech znanych polskich blogerów: Segritta, Kominek, Zuch i Dorota Kamińska z Pozytywnej Kuchni. Oprócz sędziowana, aktywnie wspierają oni także kampanię Ministerstwa Środowiska.

Segritta, blogerka modowo-lifestylowa – przekonuje, że ekomoda też jest trendy. Na potrzeby kampanii wzięła udział w specjalnej sesji fotograficznej, której efekty można zobaczyć na jej blogu. Zasady zrównoważonej konsumpcji doskonale sprawdzają się w kuchni. Na blogu Pozytywnakuchnia.pl Dorota Kamińska podzieliła się swoimi przemyśleniami oraz doświadczeniami, i specjalnie na potrzeby kampanii nagrała vloga (do zobaczenia również na jej kanale na You Tube’ie). Zuch narysował, między innymi, specjalny ekologiczny komiks. Do promocji odpowiedzialnej konsumpcji przyłączył się także Kominek. Zachęca on do interaktywnej dyskusji, publikując w ramach konkursu ekozdjęcia czytelników na swoim blogu


źródło: Ministerstwo Środowiska

 

Advertisements