Ulubione bajki na dobranoc i nie tylko

W ciągu dnia przychodzi taki czas że bajka dla dziecka jest dobra nie tylko na dobranoc, ale dobra na przerwę od „mamo, mamo, mamooo, mamoooooooo”

U Nas telewizor służy jedynie do odtwarzania ulubionych bajek Natalki. W zależności od nastroju, pory dnia czy zmęczenia w Naszym domu królują inne bajki.

Oczywiście ja również oglądam filmy animowane z Natalią i za każdym razem ( a ulubione bajki są odtwarzane wielokrotnie) odkrywam „coś” nowego, co mnie zainteresuje, zdziwi, zaintryguje.

Oto Top lista Natalkowych filmów animowanych*:

#1 Król Lew 2

bajki na dobranoc

Natalia obejrzała wszystkie części Króla Lwa, jednak upodobała sobie właśnie część 2 historii o sympatycznym lwie.Historia młodego zagubionego lwa, który szuka tak naprawdę „siebie” w tym całym lwim zamieszaniu. Nie dziwię się że Natalka lubi tą bajkę. Chwile radosne przeplatają się z chwilami grozy , strachu , niepewność, czyli jak w prawdziwym życiu. Dziwi mnie jedynie fakt że Natalka chce być Zirą. Nie Kiarą czy Kovu ale właśnie Zirą. #strachsiębać.

  • Znów przepadła. Trzeba jej było przywiązać bumerang do ogona. (Timon do Pumby, gdy uciekła im dorosła Kiara, którą mieli pilnować)

#2 W głowie się nie mieści

bajki na dobranoc2

Ten tytuł to mój nr 1. Bajka która uczy ale też oczywiście bawi. Uwielbiam patrzeć na Natalkę w czasie oglądania, ponieważ na jej twarzy widoczne są wszystkie emocje, łącznie z łezką w oku. Przygody Riley, małej dziewczynki która wchodzi w nową rolę w nieznanym dla siebie miejscu. Emocje które nią targają są chyba dla każdego z nas znane. Myślę że każdy w swoim życiu przechodzi okres zmian m.in. zmiana klasy, szkoły, miejsca zamieszkania a później ludzi nas otaczających. Co jest najważniejsze w czasie tych zmian… stabilność jakim są kochający rodzice bądź opiekunowie.

*Bajka z Oskarem w tle. Film dostał Oscara za rok 2015 w kategorii najlepszy pełnometrażowy film animowany.

bing bong

#3 Mój sąsiad Totoro

bajki na dobranoc3

Bardzo „stara” ( z roku 1988) bajka – jednak bardzo aktualna. Czekaj czekaj… akurat ten film jest troszkę młodszy ode mnie więc z tą starością przesadziłam. Bajka jest dojrzała również pod względem treści. Przygody małej dziewczynki Mei, która bardzo przypomina mi moją Natalkę. Dziewczynka (Mei) której wszędzie pełno. Pakuje się w tarapaty jak to dziecko.

Historia o rodzinie w nowym miejscu, rodzinie dotkniętej chorobą mamy, o dojrzałości starszej córki Satsuki , która mimo 10 lat opiekuje się młodszą siostra, a czasem i swoim tatą. Przygoda o Totoro czyli leśnym duchy, które żyją w wielkich drzewach kamforowych. Piękna, wzruszająca historia. Natalka uwielbia „kroczyć” w rytm tytułowej piosenki

#4 Seria filmów o Dzwoneczku

bajki na dobranoc4

Dzwoneczka kocham i ja od najmłodszych lat 🙂 Piękne, kolorowe, pełne pozytywnych emocji filmy, które zainteresują nie tylko „małego”człowieka. Przygody pięciu przyjaciółek, z których każda jest inna – nie tylko pod względem talentów.

Film który pokazuje dziecku, że każdy z nas ma jakiś talent, który trzeba w sobie odkryć a później pielęgnować i się nim dzielić.

Natii

*lista jest zmienna z uwagi na odkrywanie wciąż nowych tytułów, choć powyższe stale królują w domowym kinie

(źródło zdjęć głównie internet)

A wy jakie bajki lubicie i polecacie?!

