#Łódź bloguje… i ja również

W każdym mieście, w różnym czasie blogowe spotkanie odbywa się.

Blogerzy piszą, malują, fotografują a często też i spamują.

Do swego świata z miłą chęcią zapraszają i na hejterów niestety się narażają.

Jednak dla blogoczłowieka nie ma nic przyjemniejszego niż żywe spotkanie w dużym hałasie.

Takim oto wstępem zapraszam do relacji z #Łódź bloguje

Witajcie kochani,

pora podsumować kolejne wydarzenie blogowe w moim jakże długim 30-letnim życiu.

Zmiana kodu trójka z przodu !

Czy to pierwsze , drugie czy dziesiąte spotkanie zawsze wnosi wiele do mojego życia. Spotkania blogerskie, networkingowe czy po prostu szkolenia moim zdaniem pozwalają przede wszystkim poznać SIEBIE. Nic tak nie uczy Nas jak rozmowy z znajomymi-nieznajomymi, poszukiwanie miejsca spotkania (często w nieznanym nam mieście) czy reakcje na słowa innych.

#Łódź bloguje to cykl spotkań blogerów przede wszystkim z Łodzi jednak na II edycji znalazłam się i JA z Kielc wraz z towarzyszem z Turku. Ciekawa jestem czy jeszcze ktoś dojechał do Łodzi spoza obszaru metropolitalnego (więcej w temacie Analiza Kielc jako potencjalnej metopolii – moja magisterka)

fotor_(6).jpg

Moja podróż do Łodzi była pod znakiem weekendu urodzinowego, więc wrażeń oczekiwałam wiele. Już sam dojazd do Łodzi był ciekawą przygodą – pierwszy raz skorzystałam z blablacar-owej przejażdżki i nie żałuje. Druga – powrotna była równie udana i przyjemna.

Teraz krótki test – pierwsze skojarzenie jak pomyślisz ….. ŁÓDŹ

Oczywiście ul. Piotrkowska a w ostatnim czasie również Manufaktura.

A tobie z czym się kojarzy? Z przyjemnością poznam skojarzenia innych.

Moja przygoda z Łodzią rozpoczęła się od Manufaktury którą widziałam jedynie przez 5 min. gdyż chciałam zdążyć choć na połowę wystąpień. Uwielbiam poznawać miasto poprzez długie spacery po nim, jedna nie spodziewałam się że od Manufaktury do Przerwy będzie … wow … teraz dopiero wiem że ok 4 km. Brawo Ja. Mimo wszystko spacero-bieg był ciekawy. Piotrkowska która żyje i w dzień i w nocy, na każdym kroku spotkasz turystę mówiącego czy to po angielsku czy niemiecku. Dla mnie idealnie. 13422195_1090299664341863_7350896540612626016_o (1).jpg

Ale wróćmy do spotkanie na które docelowo jechałam. Łódź bloguje czyli II konferencja odbyła się w Przerwie.

Rejestracja i szybciutko na pierwsze w prelekcje. A zaczęło się dobrze bo wszędzie tylko drink drank drunk i to nie chodziło o angielskie pić ale o cudowne drinki w wykonaniu BiznesoweInfo. Przyznam że nie znałam wcześniej prelegentów. Ale pojechałam po to aby ich poznać 🙂

Poniżej agenda – ważna informacja również dla mnie, żeby w wolnej chwili wracać do prezentacji poszczególnych osób.

Łódź Bloguje w: Łódź.
AGENDA ŁÓDŹ BLOGUJE 18 CZERWCA 2016
9:30 – 10:00 Joanna Delbar; prezentacja: Pasja, prawda i prostota – święta trójca wiarygodności na blogach.
10:15 – 11:15 Wojciech Wawrzak jako praKreacja.pl, prezentacja: Prawo dla blogera
11:30 – 12:00 Agnieszka Skupieńska czyli BiznesoweInfo; prezentacja:Zarabianie na blogu bez udziału marek, czyli o własnych produktach i afiliacji
12:15 – 12:45 Wojciech Wawrzak; prezentacja: Od przedszkola do Blogera Roku, czyli o sile blogowania eksperckiego.
13:00 – 13:30 Justyna Kozioł vel Pani od PR; prezentacja: Czy blogerom wolno pisać książki?
13:30 – 14:30 przerwa na lunch (lunch w dobrej cenie w restauracjiPrzerwa– będzie wtedy trwać także Festiwal Dobrego Smaku!!!)
Warsztaty dla 20 osób
14:30 – 15:30 Iza Sękowska z Brand24: Monitoruj, reaguj, analizuj. Czyli jak robić monitoring internetów, żeby mieć pro bloga.
Prelekcje w trakcie trwania warsztatów
14:30 – 15:00 Witek Tosik z bloga zatroskani.plInformacja publiczna vs. bloger.
15:00 – 15:30 Adam Mirowski z firmy thecamels.orgJak wybrać dobry serwer pod blog internetowy?
Plus dodatkowo zorganizujemy warsztaty kulinarne dla zainteresowanych osób (liczba ograniczona) do umówienia w terminie po konferencji – w restauracji Ganesh RestaurantWieczorem – afterparty w Klub Czekolada Łódź

Dobra nie będę się rozpisywać tylko od razu przejdę do rzeczy.

II raz jest lepszy od I ale gorszy od V

A więc drodzy koledzy i koleżanki uważam że…

Konferencja była ogólnie udana, jednak brak mi było tak dobrej organizacji jak na V Blogotoku. Nie piszę tego bo jestem z Kielc a Blogotok to Kielecka inicjatywa spotkań blogerskich, piszę to jako obserwator, uczestnik i człowiek.

Oczekiwałam dużo po tym spotkaniu czyli przede wszystkim poznania nowy osób, blogów czy sposobów na życie. I przyznam szczerze gdyby nie Rozkminiak i TenArtur było by mi smutno 😦 Po pierwszym wystąpieniu przyjazna ogolona buzia zapoznania na Blogotoku ukazała się mym oczom. Pozdrawiam

Przyznam że w dalszej części częściej rozmawiałam z Maćkiem niż czynnie uczestniczyłam w konferencji, jednak moja podzielna uwaga pozwoliła mi na wysłuchanie prezentacji.

Co mnie zdziwiło?

Pytania jakie padały od widowni. Miałam wrażenie że osoby będące na sali są dość niechętnie nastawione na poznawanie nowych blogów czy blogerów. Pytania typu „kiedy odważyłaś się i powiedziałaś o blogu rodzinie” czy „kiedy przejść z WordPress na hosting” dla mnie były dziwne. Przecież każdy z Nas sam musi o tym zadecydować, nie koniecznie statystyki nas przekonają do działania bądź właśnie nie podejmowania działania.

Brak chęci do integracji, która widoczna była na warsztatach, prezentacjach i poza nimi czy wreszcie na after party.

Co mnie zaciekawiło?

Warsztaty z Brand24. Owszem korzystałam kiedyś z darmowego konta jednak szczerze nie było dla mnie to tak łatwe i intuicyjne w obsłudze jak Monitori. Teraz gdy mogę przez pół roku korzystać z Brand24 może się przekonam że każde narzędzie jest dobre w innym celu.

fotor_(8).jpg

W czasie warsztatów postało kilka pomysłów na wpisy. aaaa i w tym momencie przypomniał mi się jakże miły Pan Adam czyli 100ry – moja inspiracja do zmiany nazwy blogaska. A i czekolada teraz brzmi jak CzekoAda 

Co mi się podobało?

Bardzo podoba mi się idea spotkań międzyludzkich … jak to śmiesznie brzmi. Jednak w czasach internetów częściej „widzimy się” w sieci niż poza nią i każda okazja jest dobra żeby być. Cieszę się że poznałam wielu fajnych ludzi m.in. organizatorów.

Czego mi brakuje na spotkaniach blogerów?

Listy uczestników – co najmniej nazwy blogów powinny być udostępnione za zgodą uczestników. Moim zdaniem każdy by się czuł lepiej wiedząc kto może koło niego siedzieć na warsztatach czy prezentacjach. Może się okazać że kogoś czytam jednak twarzy nie znam i na konferencji pewnie nie poznam. Szkoda. Brawo Adam ze 100ry i jego koszulka- kradnę pomysł na kolejne wydarzenie.

Foto relacja

WP_20160618_11_39_26_Pro.jpg

fotor_WP_20160618_14_16_24_Pro.jpg

fotor_(7).jpg

WP_20160618_14_53_38_Pro.jpg

WP_20160618_16_33_53_Pro.jpg

WP_20160618_17_48_55_Pro.jpg

WP_20160619_10_02_44_Pro-001.jpg

I miły akcent na dziś 🙂 Dziękuję dziewczyny – jesteście super.

Kocham szpilki bo małe jest piękne

13442625_1086992778028102_8917470213146271752_o.jpg

 

Do zobaczenia na kolejnej edycji – mam nadzieję że pomyślnie przejdę rejestracje.

Pozdrawiam nowych znajomych i zapraszam w imieniu organizatorów na kielecki Blogotok 🙂

A Ty jak wspominasz Łódź bloguje po raz II ??

