Mów a ja cię nagram…

Szybki wpis na dziś. Ostatnie dni zmusiły mnie do pewnych obserwacji i własnych spostrzeżeń.

Telefony komórkowe, tablety czy laptopy a przede wszystkim aparaty fotograficzne pozwalają nam uwieczniać wszystko i wszystkich, bez względu czy tego chcą czy nie. Ja również nagrywam i fotografuję, jednak mam wrażenie że robię to „grzecznie” nie nachalnie.

Kto pyta nie błądzi?!

Zawsze staram się zapytać czy mogę zrobić zdjęcie czy mogę nagrać. Moim zdaniem każdy ma prawo wypowiedzieć się w tej kwestii i nikogo nie możemy zmuszać do bycia obiektem niechcianego zainteresowania. W świecie blogosfery wielu ludzi zaczyna „bawić” się w paparazzi. Muszą mieć nagrane wszystko co się dzieje w ich otoczeniu, nie bacząc na to że mówca niekoniecznie chce mówić do tłumy, tylko właśnie do tych wybranych obecnych osób. Nie przekonuje mnie tłumaczenie że inni też chcą coś widzieć, wiedzieć… zawsze mogą zebrać swoje cztery litery i wyjść z domu, odejść od telewizora czy komputera i po prostu żyć. Żyć żeby mieć historię do opowiedzenia, żeby nie marudzić na stare lata, że nie byłem/byłam, nie widziałem/widziałam. Nie można zrzucać winny na innych że jesteśmy czasem leniami.

Nagrywać czy nie nagrywać ?!

I znów moim zdaniem:

Lepiej zapytać się grzecznie niż wprowadzać zamęt i frustrację. Często właśnie moją frustrację… widząc prelegenta, który próbuje grzecznie zwrócić uwagę o nagrywanie, będąc nagrywanym a „nagrywacz” nie zdaje sobie z tego sprawy, albo zdaje ale nic z tym nie robi, jest mi przykro. Sytuacja nie jest komfortowa. Co innego gdy na wstępie spytamy i dowiemy się że można. Czy świat nie byłby lepszy, gdybyśmy pytali??

Relacja prosto z łóżka

Tak czasem można nazwać chęć pokazania innym gdzie jesteśmy, co robimy, z kim się spotykamy czy z kim śpimy 🙂

Po pewnych wydarzeniach na Łódź bloguje sama się będę kontrolować żeby nikomu nie przeszkadzać 🙂

A Ty co sądzisz na ten temat?? Chętnie się dowiem i poznam inny punkt widzenia.

 

 

Skomentuj

