Podróże małe i duże…

Wakacje sprzyjają podróżowaniu i bardzo dobrze. Każdy z Nas czasem potrzebuje wyrwać się ze swojego bezpiecznego i znanego otoczenia, żeby przeżyć przygodę, nabrać wiatr w żagle i porostu żyć. W dzisiejszych czasach (można by wrócić wspomnieniami do pamiętnych zajęć z prof. Zioło) w czasach globalizacji „świat stoi przed nami otworem” tylko musi nam się chcieć go odkryć i doświadczyć.

Wymówki małe i duże

  • przecież nie mam jak jechać, samochodu brak, nie ma bezpośredniego połączenia
  • ale co z dzieckiem
  • nie mam pieniędzy, nie stać mnie
  • boję się podróżować sam/sama
  • ale co powiedzą inni

Takich i innych wymówek można usłyszeć zewsząd. Ktoś kto uważa że się nie da, to chociażby czekał na niego helikopter spod okien domu to i tak by się nigdzie nie ruszył. Ten typ tak ma.

Jedziesz?! oczywiście tylko kiedy

To stwierdzenie pasuje do mnie idealnie. Dla mnie nie ma już rzeczy niemożliwych do zrobienia. Dla mnie do podróżowania nie jest przeszkodą ciągły brak czasu, czy dziecko, które uważam że może być tylko motywatorem do podróżowania. Ile frajdy sprawia mi pokazywanie nowych miejsc Natalce po raz pierwszy. Ile przygód, ile wspomnień. Dziecko najlepiej i najszybciej uczy się będąc gdzieś i doświadczając, więc pozwalam jej na to.

Polecam mikrowyprawy w wykonaniu Anetyniezając 

Prawdziwi podróżnicy to ci tylko, którzy wyruszają, aby wyruszyć

~Charles Baudelaire

WP_20160625_17_52_43_Pro.jpg

WP_20160625_12_19_50_Pro.jpg

WP_20160625_17_47_10_Pro

WP_20160625_17_47_28_Pro

Podróżować ale czym?

Odpowiedź prosta, w każdy możliwy sposób. „Podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze,a stajemy się bogatsi ”

 

Możliwości jest wiele, od najprostszych czyli samochodem z mapą w ręce (gps ma to do siebie że jak telefon się rozładuje to nie działa, a mapa działa bez prądu tylko trzeba umieć ją czytać. Mam to szczęście że jako geograf po ciężkich studenckich bojach – umiem)

Horyzont cały czas się rozszerza, o ile tylko człowiek nie zamknie się w pudełku i nie przyjmie schematu, że tym, tym i jeszcze tamtym nie warto się interesować, bo nic z tego nie wynika. Oczywiście nie wszystkim warto się interesować, ale warto poznawać ten świat.

~Marek Kamiński (więcej TU)

Polecam korzystać

  • samochodem z mapą
  • pociągiem
  • blablacar-em
  • autostop-em

Wbrew pozorom podróż blablacarem jest bardzo bezpieczna i warta uwagi. Skorzystałam raz skorzystam i przy najbliższej okazji. 

Aż się rozmarzyła… to teraz gdzie jedziemy moja rodzinkopl?!
A Ty jak podróżujesz?

 

Skomentuj

