Co na prezent pod choinkę dla 5 -latki?!

Święty Mikołaj jak co roku spogląda z dalekiej krainy na nasze maluchy i zastanawia się czym by grzeczne podkreślam grzeczne dzieci obdarować. List do Św. Mikołaja napisany ale dobrze wiemy że Mikołajowi można odrobinę pomóc i wyłuskać najlepsze prezenty dla dziecka z pośród olbrzymiej gamy oferowanych na rynku produktów.

Jak już wiecie ja zawsze wybieram prezenty, które będą rozwijały „małego człowieka„, rozbudzały wyobraźnie a do tego troszkę uczyły. Lalek, klocków i innych gadżetów w domu jest mnóstwo, które tylko leżą i się kurzą w pudełkach.

20161124_09493820161124_094952

Idealny prezent pod choinkę

wg Live4live

Idealnym prezentem dla mojego dziecka jest prezent praktyczny. Już w zeszłym roku Mikołaj obdarował Natalię wymarzoną Elzą z Krainy Lodu strzelającą lodem, która po dziś dzień leży nieużywana. Większą furorę robi kuferek z przyborami z motywem z bajki Kraina Lodu. Cały rok jest eksploatowany mimo że kredek w domu pod dostatkiem.

20161124_10042620161124_100356

W tym roku Św. Mikołaj również ma nie lada wyzwanie. Wydaje mi się że co drugiemu dziecku należy się duża rózga. Kto wie co znajdzie się pod choinką 🙂

rozga.jpg

Pomysły na prezent pod choinkę dla 5 – latki

Natalia uwielbia wykonywać prace plastyczne, ciągle coś maluje, wykleja, ozdabia. Dlatego też moją uwagę przykuwają prezenty, które mogą rozwijać Natalię artystycznie a przede wszystkim skupić uwagę na dłuższą chwilę. Lista potencjalnych prezentów nie będzie długa. Zapraszam

#1 Play Doh Vinci

doh-vinci

Czyż to nie idealny prezent dla dziecka który lubi wyżywać się artystycznie. Niesamowite kolory, brokat, szpatułki, szlaczki, a do tego biały „pistolet” do ozdabiania. Wiek 6+  ; jednak uważam że Natalia spokojnie sobie da radę.

20161124_095729

20161124_095708

20161124_095737

Można ozdabiać przeróżne rzeczy, pozwolić dziecku być artystą, stylistą, projektantem. Już nie mogę się doczekać aż prezent zostanie dostarczony przez Mikołaja pod choinkę.

Pssssyt nie martwcie się że są tylko 4 kolory w zestawie. Można je dokupywać.

UWAGA: cena zestawu waha się znacznie w zależności od sklepu. Ja spotkałam ten sam zestaw w cenie od 35 zł aż po 100 zł.

#2 Interaktywne ptaszki

Po pierwsze są interaktywne, więc wymagają od dziecka zaangażowania. Ptaszki poruszają główką oraz dzióbkiem, mogą też ruszać skrzydłami a niektóre również świecą oczkami podczas śpiewania. Zabawka od dziecka wymaga jedynie żeby zagwizdało bądź dmuchnęło w dzióbek, by ptaszek zaśpiewał czy zaćwierkał. Produkt dostępny był bądź jest jeszcze w Biedronce a także w wielu innych sklepach. Tu cena również waha się od ok 20 zł w górę (w zależności od tego jaką wersję czy jakiego producenta zabawkę kupujemy)

 

Gdy spotkałam się z tą zabawką po raz pierwszy nie byłam przekonana, jednak poczytałam, zobaczyłam i przemyślałam. Uważam że zabawka jest świetna, zwłaszcza dla dzieci które gwizdać jeszcze nie potrafią.

ptaszek

 

Gwizdanie to także jedno z ćwiczeń usprawniających prawidłowy oddech a także jedno z ćwiczeń artykulacyjnych. Czyli zabawa plus korygowanie wady wymowy. Idealnie 🙂 

#3 Klocki magnetyczne

Kto z Nas nie lubi układać klocków, ręka do góry!?

Zabawy przez wiele godzin w układanie  domków, samochodów czy innych konstrukcji to zabawa dla całej rodziny. Znów zabawka która rozwija i pozwala wyżyć się kreatywnie małemu artyście. Ja jestem na tak w 100 %.

Na ryku jest mnóstwo rodzajów klocków magnetycznych, cenowo również wahają się od ok 20 zł w górę. Dla każdego coś dobrego.

pol_pl_klocki-magnetyczne-60-elementow-magnastix-za0655-8548_1

zanzaropl

Czy już wiesz co kupić swojemu 5 – latkowi?!

Dzieci na co dzień są obsypywane prezentami więc naprawdę ciężko jest wybrać coś ciekawego i nowego. Ja kieruję się zasadami:

  • prezent ma być praktyczny
  • dostosowany do wieku i zainteresowań dziecka
  • edukacyjny, rozwijający wyobraźnie i kreatywność
  • nierujnujący domowego budżetu

 

A dla Ciebie co jest najważniejsze?!

Prezenty już czekają w ukryciu?!

Z miła chęcią zobaczę Wasze propozycje.

źródło zdjęć  : internet

Skomentuj

