Magiczne ogrody to nie tylko marchewkowe pole. Sprawdziłam to…

Zabiorę  Was dziś do krainy baśni. Krainy, gdzie grasują mordole. Jak mówią tutejsze legendy te łobuziaki polują na dzieciaki. Uważajcie moi mili, bo w kolejce do woreczka możecie znaleźć się i wy….

Podróż do krainy baśni

Pośród pól i lasów odkryliśmy nieznaną nam dotąd krainę. Krainę magii, baśni, która opanowana została przez dwóch magów Zorana i Araga. Od najmłodszych lat przyjaciele podróżowali razem po świecie. Jednak nastał moment, gdy ich drogi się rozeszły pod wpływem odrębnych zainteresowań. Zoran fascynował się dobrą magią, natomiast Araga pochłonęła czarna magia. Walka dobra ze złem była zacięta, ale jak w każdej baśni tak i tu dobro zwyciężyło. W krainie położonej na Wietrznej Górze po dziś dzień ładu i harmonii strzegą skrzaty. Pilnują by Arag zamieniony w smoka nie wydostał się ze swej groty położonej na Mroczyskach. Pilnuje go również Zoran, który pod wpływem magii również stał się smokiem. Ale o tym czego pilnują i jak wygląda ta magiczna kraina dowiecie się za chwilę. Zabieram Was do Magicznych Ogrodów

Dom Czarodzieja

Jak przystało na podróż po magicznej krainie, na początku musimy zaopatrzyć się w przepustkę do świata baśni. Przepustkę, która otwiera wszystkie drzwi, mysie dziury a nawet krasnoludzkie wieże i łodzie. Po wejściu do Magicznych Ogrodów już na wstępie naszą gromadkę utuliły Mordole.

Baking BASICS(2).png

Baking BASICS(9).png

W tym miejscu polecam po długiej bądź krótkiej podróży dobrze się najeść. Ogrody są naprawdę ogromne. Naszej gromadce czyli 11 osobowej drużynie mam i ich córek, zwiedzanie zajęło ok 7 godzin, a nie wszystkie atrakcje udało nam się zobaczyć i z nich skorzystać.

Droga po ogrodach jest długa i kręta, dlatego też dobrze zaopatrzyć się w plan całego obiektu i wyznaczoną ścieżką wędrować po krainie baśni.  Pierwszym przystankiem i zarazem bramą do Magicznych Ogrodów jest

Drzewo Skrzata.

Przemiły starszy Pan wita odwiedzających ze swego drzewa. Tak tak drzewa. Ten Pan to skrzat.1

2 3

Baking BASICS(4).png

Kolejną atrakcją na planie jest

Zamek wróżek

Co prawda w zamku wróżek zatrzymałyśmy się na dłużej dopiero wychodząc z ogrodu, ale warto poświecić temu miejscu trochę czasu. Każda mała bądź większa dziewczynka marzyła a może nadal marzy o byciu księżniczką. Na tym zamku każdy może wcielić się w rolę, która mu odpowiada. Ja oczywiście zdobyłam zamek i panowałam na nim niczym królowa. Pamiętajcie że w magicznych ogrodach każdy może odkryć w sobie radość dziecka. Ja ją miałam i bardzo mi było z tym dobrze.

IMG_4546.JPG

Przeprawa tratwą

na drugi brzeg, to jedna z lepszych atrakcji w Magicznych Ogrodach. Dzieciaki wraz z rodzicami siłą własnych mięśni i zarazem sprytu ścigały się kto pierwszy dopłynie. Zabawa wspaniała, zwłaszcza gdy pogoda dopisuje i żar leje się z nieba. Chwila ochłody w tym miejscu to zapowiedź kolejnych wodnych atrakcji.

1

3

2

Baking BASICS(5).png

Prosto z tratwy udaliśmy się na

Marchewkowe Pole.

Gigantyczne marchewki dzieciakom bardzo się spodobały. Co prawda dzieci ubolewały nad tym, że nie można było się wspiąć na samą górę marchewki, ale cóż może innym razem.

IMG_4527.JPG

5

Szczerze przyznam, że mi osobiście marchewki nie przypadły do gustu. Każdy kto bywa w Magicznych Ogrodach umieszcza w sieci zdjęcia z tym charakterystycznym elementem ogrodu, dlatego też miałam inne wyobrażenie. Zawsze oczekuje efektu wow. Tu był zachwyt ale nie wow. Dobrze że kolejne atrakcje wprawiły mnie w cudowny nastrój.

Wodny świat

Ta atrakcja jest najbardziej oblegana, gdy temperatura przekracza 30 stopni. Dlatego i my spędziłyśmy tu najwięcej czasu. Pośród pięknej przyrody, pachnących kwiatów i płynącego strumyczka.

3

 

 

 

 

2

1

Co prawda to jeszcze nie jest wodny świat a zapowiedź większego szaleństwa w tutejszym zbiorniku wodnym.

Tuż za marchewkowym polem znajduje się miejsce idealne na upały.

 1

4

3

7

6

5

Magiczne ptaki które przynoszą szczęście temu, kto znajdzie pióro podczas wędrówki.

 

8

Amfiteatr

To miejsce gdzie możesz znów smacznie zjeść i nabrać sił do dalszej wędrówki. Odpoczynek umilają dzieciakom występy klauna czy wróżek, nie zbraknie tu też Mordoli.

11

10

Kto marzył by zmniejszyć się do rozmiarów myszki czy królika i buszować w  podziemnych kanałach ten będzie szczęśliwy. Z amfiteatru na wyższy poziom można przejść wnętrzem drzewa. Takich atrakcji w całym ogrodzie jest mnóstwo i JA mimo lęku przed ciasnymi, ciemnymi tunelami, musiałam spróbować.

8

9

7

Smocze gniazdo

1

5

6

4

IMG_4309

Mroczysko

To tutaj powinno dziać się wiele z racji historii jaka została w tym miejscu stworzona. Nie dzieje się jednak nic poza tym, że sama nazwa straszy dzieci. Brakuje tu elementu opowieści, w końcu jesteśmy w krainie baśni.

2

Zanim kolejna atrakcja nastanie, pamiętaj drogi czytelniku że Magiczne Ogrody to kraina Mordoli. Grasują one po całym terenie, jednak gdy trafisz do ich domku to lepiej na siebie uważaj. „Bandzie Mordoli przewodzi najniższy o imieniu Witek, chcący uchodzić za strasznego i krwawego zbira. Witek opowiada wszystkim, że Mordole mają zawsze pełne worki, w których przetrzymują złapane dzieci. Wszyscy w ogrodzie jednak wiedzą, że Witek to bajarz i chwalipięta, który nigdy nikogo nie skrzywdził.”

Wszystko fajnie jednak gdy obudzisz Mordole i usłyszysz głos „że z każdej kostki ma pożytek” a później „ja i moje łobuziaki polujemy na dzieciaki, zaraz cała kolejeczka trafi szybko do woreczka” i to przeraźliwe hahaha … do tej pory słyszę te głos…. można się naprawdę przestraszyć. Niejedno dziecko stamtąd uciekało 🙂

14

13

12

Krasnoludzki Gród

Najlepsza zabawa dla dużych i małych to oczywiście zjeżdżalnia. Jeśli doda się do niej worek i 4 trasy to wyścigi gwarantowane.

Baking BASICS(6).png

2

1

6

5

4

3

A gdy dzieci są niegrzeczne każdy rodzic powinien zaopatrzyć się w poniższe urządzenie. Po chwili spędzonej w dybach wraca pokora.

IMG_4523.JPG

Kwiatowa dolina z kolejką

Cudowne zakończenie wycieczki czyli przejażdżka po bulwiakowej krainie. Bulwiaki przyjęły nas bardzo miło za co im dziękujemy.

1

2

3

Najlepsza rekomendacja dla Magicznych Ogrodów to uśmiechnięte dzieci, które mimo 7 godzinnej wyprawy, wychodzą z podniesionymi do góry kciukami.

Tak, tak polecam każdemu Magiczne Ogrody

5

4

 

 

Niezbędnik podróżnika po krainie baśni:

  1. Woda do picia
  2. Strój kąpielowy
  3. Ubranie na zmianę

 

Podsumowując

Pobyt w Magicznych Ogrodach należy do udanych. Polecam każdemu kto ma ochotę choć na chwilę zapomnienia. Wspaniale jest przenieść się do świata baśni i magii. Początkowy niesmak i brak efektu wow spowodował, że miałam mieszane odczucia. Jednak wraz z intensyfikacją doznań przy kolejnych atrakcjach, uśmiech nie schodził mi z twarzy. Bawiłam się genialnie z gromadką dzieciaczków. Każda z dziewczynek znalazła coś dla siebie, tak też było w przypadku starszych dzieciaczków czyli mam. Co prawda brakowało mi bardzo wstępu do całej wycieczki po ogrodach. Ja dziś pisząc relację chciałam Ciebie wprowadzić w ten świat. Mam nadzieję, że się udało.

Moim zdaniem w całej atrakcji jakim jest Magiczny Ogród brakuje elementu wprowadzającego. A wystarczyło by wykorzystać piękną historię, którą pomysłodawcy Rodzinnego Parku Tematycznego w Trzciankach koło Janowca stworzyli. Gdyby nie fakt, że zakupiłam opowieści w formie książeczki, nie wiedziałabym, że cały ogród ma jakąś historię. Przy podpisywaniu świadectwa z pobytu w ogrodzie zapytałam dziewczynę oddelegowaną do tego zadania dlaczego wpisała datę, a raczej rok 358, otrzymałam odpowiedź „że mamy taki rok” i tylko tyle. Nie pytałam dalej, jednak w tym momencie wystarczyło przedstawić historię, tak żeby zaciekawić zgromadzone dzieciaki i ich rodziców. Magiczne Ogrody są przepiękne, brakuje jednak osób, które na poszczególnych etapach zwiedzania opowiadały by co się akurat tu dzieje. Otrzymując świadectwo do wypełnienia, gdzie jest mnóstwo zadań do wykonania nie wiemy przecież gdzie te atrakcje są. Nie wszystkie są podpisane, dlatego też mimo 7 godzinnego pobytu nie udało mi się odnaleźć miejsca gdzie tworzyło się tęczę, obserwowało chmury  czy zakończyło pobyt tańcem radości. Świadectwo jest świetną pamiątką, szkoda że dla większości dzieciaków jest to nic nie znaczący element. Często rodzice nie wiedzą po co to i dlaczego. Ja już miałam okazję bawić się w uzupełnianie indeksu podczas pobytu w Ogrodzie Energetycznym.  Natalia dzięki temu doświadczała każdej atrakcji, ponieważ wiedziała, że to indeks czy świadectwo zostanie podpisanie tylko wtedy gdy wykona zadanie. I znów nauka przez zabawę czyli to co lubię najbardziej.

Baking BASICS(7).png

Mimo braku tych kilku elementów i tak uważam, że miejsce jest godne polecenia. Dlatego też mam dla Ciebie niespodziankę. W ramach współpracy z Magicznymi Ogrodami mogłam odwiedzić to miejsce, ale najlepsze dopiero na koniec. Dla Ciebie też coś mam.

Konkurs

Powiedź szczerze, a raczej napisz w komentarzu dlaczego chciałabyś/chciałbyś wybrać się do Magicznego Ogrodu, a weźmiesz udział w konkursie w którym do wygrania jest 4 osobowy bilet do Magicznych Ogrodów. Odpowiedź też na pytanie: jak nazywają się stworki, które pakują do woreczka dzieciaki. Na odpowiedzi czekam do 15.08.2017r. do godz. 24:00. Bilet dla zwycięzcy zostanie przesłany drogą elektroniczną.

Na koniec dodam, że będąc w Magicznych Ogrodach warto wybrać się na wycieczkę promem do Kazimierza Dolnego. Ja nie mogłam nie skorzystać. Dzieci i mamy szczęśliwe i zadowolone. Niczego więcej mi nie trzeba.

6IMG_4572.JPG

Wyniki konkursu:

Piękne komentarze i piekne historie. Ciężki wybór jednak moje serce skradła Alicja w Krainie Czarów. Dlaczego?!

Dlatego, że tak właśnie się czułam. To Magiczne Ogrody pozwoliły mi być znów małą dziewczynką, która cieszyła się każda chwila.

Bilety dla 4 osób do Magicznych Ogrodów wygrywa komentarz:

Aneta Durło Malarczyk on 12 sierpnia 2017 o 00:10

Oglądając relację widzę, że to magiczne miejsce zapewnia atrakcje dla dzieci w różnych wieku. Ja sama poczułam się trochę jak Alicja w Krainie Czarów. Moje dzieciaki nie będą się nudzić.Można spędzić tam cały dzień i dalej odkrywać. Teren przemyślany i fajnie zagospodarowany.Dobra lokalizacja i łatwy dojazd. A odpowiadając na pytanie konkursowe – to Mordole

 

Proszę o e-maila z danymi kontaktowymi w celu przesłania biletu.

 

Podobało się ?!

Polub mnie na  images (2) oraz zapraszam do obserwacji na  images (1)  lub po prostu udostępnij dalej, będzie mi bardzo miło.

 

 

 

