Jak zorganizować urodziny dla 6 latki?

Urodziny dziecka to najlepsza okazja do wykazania się w roli organizatora. Dla mnie czyli osoby kreatywnej i lubiącej wyzwania jest to czas na wypróbowanie swoich pomysłów. W końcu to urodziny mojej córki Natalii. Chciałam żeby były wyjątkowe, a każdy z gości czy to małych czy tych większych był zachwycony.

Od czego zacząć. Jak zawsze należy

zacząć od początku,

czyli od zaplanowania przyjęcia.

Przyjecie na 6 urodziny Natalii były wyjątkowe bo były dwie solenizantki. Przyjaciółki z przedszkola Natalia i Nadia spędziły wspólnie ten dzień wraz ze swoimi koleżankami i kolegami. Wybór miejsca, terminu i zorganizowanie całości to nie lada wyzwanie. Podjęłam je i jestem z siebie dumna. Jak przebiegał proces planowania i jakie są niezbędne elementy imprezy urodzinowej dla 6 latek dowiecie się z poniższego wpisu.

Spersonalizowane zaproszenia

to coś z czego jestem dumna. Pomysł i wykonanie udało się na 100%. Najważniejsze, że efekt został osiągnięty i wszystkim się podobało. Takie zaproszenia są również pamiątką dla gości, której raczej nie wyrzucą od razu do kosza.

sesja do zaproszeń urodzinowych

Dobrze jest gdy masz plan na zrobienie sesji dla dziecka, tak żeby zdjęcia użyte przy projektowaniu zaproszenia zachwycało i miało sens. Ja z mamą Nadii postawiłam na piękną scenerię do zdjęć czyli naturalne tło w postaci rezerwatu Ślichowice. To już na tym etapie pokazujemy i akcentujemy kolor przewodni imprezy.

Piękne zdjęcie dziewczynek, które pozowały jak profesjonalistki. Od razu widać, że się lubią. Dodam, że ja uwielbiam je obydwie 🙂

Chwila autopromocji: Projekt zaproszeń wykonałam sama 🙂

urodziny zaproszanie projekt 6 lat

Miejsce imprezy

to bardzo ważny element całego eventu. Przyjęcia można zrobić w domu, ogrodzie, na działce, w wynajętym lokalu. Pełna dowolność, ale ważne żeby miejsce było odpowiednie do tego co planujemy na przyjęciu. Już na tym etapie trzeba powiedzieć szczerze i nie ukrywać,  że organizowanie przyjęcia dla 6 latków, 18 latków czy idąc dalej wesela, rządzi się tymi samymi prawami, jednak skala wydarzenia jest inna.  Przy każdym evencie, który chcesz zorganizować czyli gdy chcesz być event managerem musisz opracować plan na całość, nie zapominając o nieoczekiwanych i nieplanowanych zdarzeniach, na które musisz być gotowa i mieć plan reakcji.

Letnia impreza urodzinowa

Idealny na letnie przyjęcia urodzinowe jest ogród. Impreza w plenerze to cudownie spędzony czas dla dzieci jak i rodziców, który mogą uciec choć na chwilę od zgiełku miasta.

urodziny w plenerze

jak ubrać solenizantke(1).jpg

urodziny w plenerze 6 lat

Motyw przewodni

to coś bez czego nie może odbyć się żaden dobrze zaplanowany i zorganizowany event. W moim przypadku nie trzeba było długo czekać na pomysł. Spotkanie z animatorem i analiza solenizantek pozwoliła szybko wykluczyć imprezę w stylu księżniczek czy Hello Kitty. Wiem co lubi moja córka i wiem co lubi jej mała przyjaciółka, dlatego odeszłam od różowej scenerii na rzecz pirackiego motywu imprezy.

motyw przewodni event urodziny.jpg

motyw przewodni urodziny w stylu pirackimurodziny w stylu pirackim

Zarówno kolory (morski i biały) jak i motyw piracki to elementy, które przewijały się przez cały event. Kolory na zaproszeniach, balonach czy na ubraniach solenizantek to zaplanowany „obrazek” a nie zbieg okoliczności. Impreza dla dwóch solenizantek w wieku 6 lat to nie tylko wyzwanie logistyczne czy kreatywne. Duża rola mam solenizantek w tym, żeby dziewczynki w żaden sposób nie czuły się gorzej jedna od drugiej. Dlatego też idealnym pomysłem jest ubranie jubilatek w ten sam sposób lub w tym samym stylu. Z racji tego,że dziewczynki dobrze się czują w swoim towarzystwie i już raz powiedziały o sobie, że są siostrami postawiłyśmy na identyczny ubiór i dodatki.

jak ubrać solenizantke.jpg

Kombinezon – Terranova

Opaski – H&M

Dobry animator

to skarb na eventach dla dzieci. Bywałam już na wielu kinderbalach i mam pogląd na to kto się sprawdza i czego powinnam oczekiwać. Tym razem animator Martyna ustaliła z nami mamami wszystkie szczegóły, od słowa do słowa, wybrałyśmy motyw przewodni, atrakcje oraz ustaliłyśmy cały zarys przyjęcia. Podkreślam, że uzgodniłyśmy zarys przyjęcia. Ja dodałam parę moich pomysłów (jak np. ramka, którą dzieciaki ozdabiały – kreatywny prezent od uczestników imprezy) a resztę zrobiła już animatorka. O tym jaki był przebieg zabaw i jakie były elementy pirackiej imprezy napiszę w kolejnym wpisie o animacjach.

Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że poleciłabym animatorkę Martynę każdemu kto chce kreatywnie i ciekawie spędzić przyjęcie urodzinowe.

Martyna wpisała się w klimat ubiorem, sposobem mówienia, a nawet przygotowała piracką historię, w która zaangażowała dzieciaki. Każda zabawa prowadziła do następnej, więc dzieci czekały na to co wydarzy się dalej. Piracka załoga aktywnie podążała za Salamandrą (tak tak, imię zmienione na czas pirackiej imprezy – to jest dopiero dobra realizacja od początku do końca).

animator na urodziny kielce

Zabawy

na przyjęciu urodzinowym to ważna rzecz. Ja przygotowałam klasyczne zabawy jak np. granie w gumę, malowanie kredą na tablicy, grę w piłkę i malowanie ramki urodzinowej. Animatorka miała przygotowany cały scenariusz. Jednak zanim zabawa zacznie się na dobre, warto przygotować atrakcje dla dzieci, które będą już na miejscu imprezy dużo wcześniej.

atrakcje na urodziny

Kącik słodkości

czy wyobrażasz sobie imprezę urodzinową bez słodyczy. Ja nie!

Mimo, że nie przepadam za słodkościami to uważam, że łakoci nie może zabraknąć na przyjęciu urodzinowym. Gdy nie masz pomysłu na to co kupić i jak zorganizować taki kącik, to polecam skorzystać z usług profesjonalistów. Osoba, która ma na swoim koncie realizacje kącika słodkości będzie wiedziała co i jak przyrządzić, żeby dzieci miały przeróżne słodkości w ładnym wydaniu.

kącik słodkości.jpg

 

Podsumowanie

Jak zorganizować idealne urodziny:

  1. zaplanuj jaki masz budżet na całe przyjęcie
  2. wybierz odpowiedni termin – staraj się dostosować do zapraszanych gości (ale bez przesady)
  3. wybierz miejsce imprezy
  4. wybierz motyw przewodni eventu
  5. zamów tort
  6. przygotuj spersonalizowane zaproszenia
  7. zatrudnij animatora, z którym uzgadniasz plan imprezy
  8. wynajmij ekipę od słodkich przekąsek. Słodki stół to element bez którego urodziny nie mogą się odbyć – ustal szczegóły, poinformuj o temacie przyjęcia oraz kolorach przewodnich
  9. zrób szczegółowy plan działania, harmonogram zadań w dniu urodzin, przecież niektóre elementy jak tort czy dodatki musisz odebrać z różnych miejsc
  10. przygotuj menu czyli słone przekąski, kanapeczki czy sałatki – rodzice też czasem towarzyszą dzieciakom w evencie
  11. bądź na miejscu eventu co najmniej 2 godziny przed planowanym rozpoczęciem, niektóry lubią być wcześniej a ty przecież musisz ogarnąć miejsce (zawiesić balony, ustawić dekoracje, czy przygotować przekąski itd)
  12. baw się dobrze razem z dzieckiem
  13. Jeżeli nie jesteś w stanie zorganizować tego sama/sam zawsze możesz napisać do mnie (live4livepl@gmail.com) a ja z miłą chęcią zorganizuje niepowtarzalny i spersonalizowany event oraz przygotuję foto relację

 

Zapraszam

Polub mnie na  images (2) oraz zapraszam do obserwacji na  images (1)  lub po prostu udostępnij dalej, będzie mi bardzo miło.

