5 sposobów na spokojne życie po rozwodzie!

Górnolotne spokojne życie z tytuły, dla każdego oznacza coś innego. Jedni spokój odnajdują w czystym, pustym domu. Inni w pracy na etacie u kogoś bądź na przekór prowadząc własny biznes. Ja spokojne życie odnalazłam dopiero po rozwodzie. Zastanawiasz się co Ty powinnaś zrobić żeby ten spokój odnaleźć? Przeczytaj i ciesz się życiem.

Nic w życiu nie dzieje się bez przyczyny. Jestem zwolenniczką przekonania o istnieniu przeznaczenia i o tym, że ktoś na górze czuwa nad nami. Dzięki takiemu podejściu nie mam do siebie żalu za to co kiedyś zrobiłam, ale mogę go mieć wtedy gdy nie podejmę działania. Uwierzcie mi, lepiej wspominać i uczyć się na swoich błędach, niż wciąż mieć żal do siebie, że się czegoś nie zrobiło. Najczęściej żal jest wtedy, gdy w porę się nie odeszło. O odejściu pisałam już tutaj —>Nie bój się odejść

Życie po rozwodzie

nie jest łatwe. Zwłaszcza, gdy nie rozstajesz się w zgodzie.  Nie ma co ukrywać liczba rozwodów jest bardzo duża i większość tych związków nie rozpada się z rozsądku. Większość rozwodów zapewne spowodowana jest niepewnym partnerem, który często dopuszcza się przemocy fizycznej, psychicznej a także ekonomicznej.

W 2016 roku rozwiodło się aż 64 tys. par, a dodatkowo wobec 1,7 tys. małżeństw sąd orzekł separację. (źródło: link)

Najpierw „hurtowo” wszyscy w szczęściu i miłości biorą ślub, a po paru latach małżeństwo się rozpada. Już nie ma fajerwerków, nie ma zaufania, szacunku i miłości. Dwoje ludzi nagle nie może na siebie patrzeć, dotyk sprawia ból, a bycie razem oznacza długie godziny milczenia bądź awantur.

Życie po rozwodzie nie jest łatwe, zwłaszcza gdy są dzieci o które się walczy. Nie jest łatwo gdy dorośli ludzie nie potrafią żyć na nowo.

Jednak uwierz, że po rozwodzie możesz być szczęśliwa.

Tylko kobieto zacznij wreszcie myśleć o sobie

W 5 krokach postaram się pokazać jak należy oderwać się od dawnego życia by móc cieszyć się nowym.

1. Pozwól sobie odejść – odetnij się od dawnego życia!

Podjęcie decyzji o rozwodzie nigdy nie jest łatwe, ale czasem gdy już nie dajesz rady widzisz tylko jedno wyjście. Pozew, rozprawa, orzeczenie i już. A raczej uff w końcu.

Tyle czekasz na ten moment, na to że znowu będziesz Panią X,Y,Z a nie tylko żoną. Nie możesz się doczekać bycia znów singielką. Ale gdy nastąpi ten moment to nie zawsze potrafisz się odciąć. Z wielu opowieści wiem, że kobiety wracają myślami do byłych mężów. Ale po co?! Zdarzają się przypadki, że byli małżonkowie do siebie wracają, ale to jest niewielki procent wszystkich rozwodów.

Skoro powiedziałaś A to powiedz do cholery Z i zapomnij o nim.

Rozumiem, że gdy macie wspólne dzieci to nie jest łatwe, ale wykonalne. Ja odcięłam się od tamtego życia, nie interesuje mnie co robi i z kim przebywa ojciec mojej córki. Oczywiście nie jestem obojętna temu co słyszę, ale już nie daje się prowokować.

Mam nowe życie i tamto jest przeszłością.

2. Zacznij myśleć o sobie

Pomyśl o tym czego do tej pory nie mogłaś robić, bo partnerowi to nie odpowiadało. Zastanów się ile miałaś zakazów, nakazów i obowiązków. Nie przejmuj się co powiedzą inni. Nie przejmuj się, że jak dzieci są u ojca to Tobie czegoś nie wypada zrobić. Zawsze będziesz mamą, dziecko zawsze będzie twoje i jego, więc gdy masz chwile dla siebie to ja do cholery wykorzystuj.

Nie czekaj tylko dziś zastanów się co możesz dla siebie zrobić. Może zawsze marzyłaś by tańczyć, biegać, jeździć na rowerze, fotografować, a morze chciałabyś nauczyć się jeździć samochodem. Nie zwlekaj tylko zrób coś dla siebie.

 

3. Porozmawiaj ze specjalistą

Często po rozwodzie zostajesz sama ze wszystkim. Pozwól sobie pomóc i wygadaj się przyjaciółce, bądź najlepiej psychologowi. Osobie, która potrafi cię wysłuchać i zrozumienie twoje rozterki. Doradzi, a na pewno doda pewności siebie. Nie myśl o tym co ktoś pomyśli, myśl o sobie. Myśl o swoim zdrowiu psychicznym.

4. Spędzaj czas tylko z dzieckiem

Dobrym sposobem jest na wprowadzenie tradycji na spędzanie ze sobą czasu. Może to być co miesięczna krótka wycieczka po najbliższej okolicy, wspólne chodzenie na zajęcia taneczne czy na piłkę nożną.

W realiach życia codziennego, gdy rutyna i obowiązki cie przytłaczają, ciężko jest cieszyć się sobą. Dlatego warto znaleźć ten jeden dzień w miesiącu, te kilka godzin tygodniowo by robić coś razem. Dobrze jest oderwać się od telefonu, komputera czy innej technologi. Dobrze jest czasem być tylko z dzieckiem.

5. Realizuj swoje marzenia

Zawsze chciałaś pojechać nad morze w góry, jednak zawsze było jakieś ale ze strony byłego męża. Teraz to ty jesteś Panią swojego losu. Baw się, podróżuj, zmieniaj pracę, chodź na szkolenia, poznawaj ludzi – nie tylko kobiety.

Każdy ma marzenia tylko czasem są blokady, które nie pozwalają nam na ich realizacje.

To nie jest łatwe, ale wykonalne. Zawsze będą wzloty i upadki, ale gdy decyzja o rozwodzie była jedyną dobrą decyzją i gdy nie widzisz się już przy boku „męża” postaraj się zacząć od nowa na swoich warunkach.

 

Długo się tego uczyłam, ale teraz jest mi cholernie dobrze.

Zawsze możesz mnie polubić na  images (2) oraz obserwować na  images (1)lub po prostu udostępnić dalej, będzie mi bardzo miło.

 

 

