Hubertus Sarmacki w Oblęgorku Anno Domini 2017

Nie raz podkreślałam, że nie potrafimy doceniać tego, co mamy w najbliższej okolicy. Cudze chwalimy, swego nie znamy! Te słowa to szczera prawda. Gdy mieszkałam w Busku-Zdroju nie potrafiłam dostrzec piękna parku zdrojowego, które doceniali turyści. Nie odnajdywałam w tym nic szczególnego, ponieważ widziałam go na co dzień. Dlatego też dziś staram się chwalić, to co jest na wyciągnięcie ręki, jak tytułowy Oblęgorek.

Hubertus Sarmacki

to o nim dziś mowa przy relacji z wydarzenia, jakie miało miejsce w ubiegłą niedzielę. Jednak w tle jest przepiękna historia, bo historia człowieka, który wszyscy znają, a na pewno kojarzą z lekcji języka polskiego. Mowa o Henryku Sienkiewiczu!

Mieszkańcy Kielc i okolic mają to niebywałe szczęście, że na niedzielne wycieczki mogą się wybierać do tak pięknych miejsc, jakim jest Oblęgorek. W tym roku jest to miejsce szczególne również dla mnie.  1 stycznia 2017r. to właśnie ta niepozorna miejscowość stała się celem pierwszej wycieczki w Nowym Roku. Mimo chłodu i Sylwestrowego zmęczenia wraz z przyjaciółką i Natalką odwiedziłyśmy Pałacyk Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku.

Wierzycie w przesądy i przeznaczenie?! Ja (w wybrane) tak! Jednym z nich jest znany mi i powtarzany przez moją mamę przesąd o tym, że pierwszy dzień roku jest wyznacznikiem tego, co będzie się działo przez kolejne miesiące. Właściwie brzmi to tak,  „Nowy Rok jaki, cały rok taki”. Jest to przysłowie polskie, które podkreśla , że „radośnie spędzony dzień Nowego Roku wróży całoroczną pomyślność”.

Wracając do Hubertusa. Wiecie bądź słyszeliście, co to jest i o co chodzi?!

Hubertus to nic innego jak święto myśliwych, jeźdźców i „ludzi lasów” czyli leśników. Jest to wydarzenie organizowane przez myśliwych na początku sezonu polowań jesienno-zimowych, a przez jeźdźców na końcu sezonu. Hubertus to nazwa wywodząca się od imienia patrona myśliwych i jeźdźców, czyli od Świętego Huberta.

1

1Hubertus sarmacki 2017

4Hubertus sarmacki 2017

6Hubertus sarmacki 2017

5Hubertus sarmacki 2017

2Hubertus sarmacki 2017Hubertus sarmacki 2017

7Hubertus sarmacki 2017

8Hubertus sarmacki 2017

 

Sienkiewicz w Oblęgorku nadal króluje

Oj króluje i to jak. Na Hubertusie Sarmackim gdzie nie spojrzeć tam Sienkiewicz. Które to już pokolenie potomków słynnego pisarza, który w 1900r. otrzymał od społeczeństwa polskiego na 25- lecie pracy literackiej majątek w postaci dworku w Oblęgorku. Dziś to miejsce stanowi niesamowity oddział Muzeum Narodowego w Kielcach. Warto zwrócić tu uwagę na nowoczesność tego miejsca, które zaskakuje pomysłami na eksponowanie pamiątek po znanym Polaku.

 

dworek w oblęgorku

Wszystkie zdjęcia mojego autorstwa. Jeżeli się Tobie podobają i masz ochotę udostępnić dalej, to proszę o podanie źródła. Dziękuję 🙂

Po takiej dawce przyjemności czym prędzej wybiorę się na lekcję jady konnej do Ośrodka Rehabilitacyjno – Wypoczynkowego Polanika. Pamiętacie jak pisałam o tym, że warto brać udział w konkursach?! W tym akurat przypadku akurat wytańczyłam voucher 🙂

 

Będzie mi miło gdy polubisz mnie na  images (2) bądź

zaobserwujesz mój profil na   images (1)

 

